پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
راهنمای اجاره خانه

۱۰ نکته که حین اجاره مسکن باید به آن توجه کنیم

  • کد خبر: ۳۵۹۶۲
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴
۱۰ نکته که حین اجاره مسکن باید به آن توجه کنیم
تهیه چک لیست قبل از اجاره آپارتمان، رهن و اجاره خانه، اجاره دفتر یا هر ملک دیگری به شما کمک می کند که بتوانید در مدت زمان کمتر و با صرف انرژی کمتر ملک مدنظر خود را اجاره یا رهن کنید. در این مطلب قصد داریم نکات کلیدی که می‌تواند میزان ریسک و ضرر را کمتر کند تا خدای نکرده بعد از معامله احساس پشیمانی نکنید و احساس رضایت داشته باشید را به شما بگوییم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این روزها با افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن، امکان خرید خانه برای بسیاری از خانواده‌ها و جوانان دیگر میسر نیست. بنابراین به طور طبیعی تنها گزینه پیش رو اجاره کردن خانه است. در این گزارش ۱۰ راهکار درباره نکات مهم حین اجاره کردن خانه را برایتان لیست کرده‌ایم.

خصوصیات و محل سکونت صاحب خانه
اگر قصد اجاره ملکی را دارید خانه‌هایی که مالک در آن ساکن نیستند را در اولویت قرار دهید. همچنین از همسایه‌ها درباره صاحب خانه آینده و اخلاق او پرس‌و‌جو کنید تا بعدها به مشکل بر نخورید.

خانه‌های خالی در اولویت هستند
اولویت را به خانه‌هایی اختصاص دهید که خالی هستند، این مسئله باعث می‌شود که دغدغه خالی شدن به موقع خانه مورد نظر را نداشته باشید، همچنین معایب و ایرادهای خانه در خانه‌ای که وسیله‌ای در آن چیده نشده است راحت‌تر مشخص می‌شود زیرا وقتی در خانه‌ای مستأجر سکونت دارد و خانه مبله است بسیاری از معایب ممکن است از چشم شما دور بماند.

تعداد واحدهای ساختمان
ساختمان‌های کم واحد و پرواحد هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند، ساختمان‌های پرواحد به دلیل وجود مدیریت ساختمان نیازی نیست که تمام مسائل مربوط به ساختمان را خودتان پیگیری کنید و بسیاری از کارها را می توان به مدیر ساختمان واگذار کنید، البته در نقطه مقابل ساختمان‌های کم واحد دارای سکوت و آرامش بیشتری هستند.

ساکنان ساختمان
در بازدید از هر خانه و آپارتمانی به نمای بیرونیِ ساختمان و نظافت، حیاط، باغچه و راه‌پله و وضعیت آسانسور و… توجه کنید. این موارد می تواند نشان دهنده توجه یا بی توجهی ساکنان به امور ساختمان باشد.


ملک خیلی نوساز یا خیلی قدیمی را اجاره نکنید
زیاد به دنبال املاک نوساز نباشید، چون علاوه هم گران‌تر است هم شاید مجبور باشید بخشی از امکانات را به آن اضافه کنید. طبق بررسی‌ها، خانه‌های ۳ تا ۱۰ سال می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. از طرف دیگر هرگز سراغ خانه‌های خیلی قدیمی نروید، چون هزینه نگهداری زیادی دارد.

نورگیر بودن ساختمان
به‌طور‌کلی نورگیر ساختمان‌هایی که در مقابل یا مجاورتشان ساختمان‌های بلند ساخته نشده‌اند مناسب‌تر از ساختمان‌هایی است که در محاصره ساختمان های بسیار بلند هستند.

جنوبی یا شمالی بودن ساختمان
باید نسبت به سلیقه و علاقه شخصی این مورد را برای خود تعیین کنید. معمولا ساختمان‌های شمالی نمای بیرونی بهتر و زیبا‌تر و ساختمان‌های جنوبی نورگیری و امنیت بیشتری دارند.

مجاورت ساخت‌و‌ساز
هنگام بازدید از منزل دقت کنید خانه مورد نظرتان در مجاورت ساخت وساز، تعمیرات اساسی یا بازسازی ساختمان قرار نگرفته باشد، مخصوصاً اگر به دنبال آرامش هستید. وجود ساخت‌و‌ساز در نزدیکی خانه باعث ایجاد سر و صدای در ساعات مختلف شبانه روز، گرد و خاک و عبور و مرور ماشین‌های سنگین و نیز تردد کارگران و افراد متفرقه در یک محله می‌شود.

پارکینگ
اگر اتومبیل دارید حتما سراغ خانه‌هایی بروید که در سندشان پارکینگ اختصاصی قید شده است و پیش از عقد قرارداد جای پارکینگ خود را در حضور مالک مشخص کنید و اطمینان حاصل کنید که واحد دیگری نسبت به پارکینگ واحد شما ادعا ندارد. در انتخاب پارکینگ باید به نکاتی مانند شیب پارکینگ، جای پارکینگ، اندازه در پارکینگ، مسیر خودرو و کنترل از راه دور بودن در پارکینگ توجه کنید.

درهای ساختمان
اندازه در ورودی اصلی ساختمان، اندازه در پارکینگ، در واحد و… اهمیت بسیار زیادی برای عبور و مرور به‌ویژه هنگام اسباب‌کشی دارند. در نتیجه حتماً سعی کنید خانه ای انتخاب کنید که درهایش هنگام اسباب کشی شما را به زحمت نیاندازد.

منبع: بلاگ دیوار

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->